Subiect "pensie speciala pentru personal navigant maritim" Deschis de Robi la data: 10/15/2013 9:42am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
pensie speciala pentru personal navigant maritim
Scris de: Robi la data: 10/15/2013 9:42am
Gen:M
Data nasterii:16 sept.1963
Sunt ofiter electrician (navigator maritim)
Intrebari:
--- ce act reglementeaza ca la iesirea la pensie pot beneficia de reducerea varstei standard de pensiuonare pentru conditii speciale de munca?
--- ce act reglementeaza ca am dreptul la o pensie de serviciu in cuantum de 80% din media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni de activitate, anterioare lunii in care are loc pensionarea.
ps.Am gasit un articol nedatat si care nu precizeaza actul normativ din care face parte:
"Personalul navigant roman beneficiaza de pensie de serviciu, potrivit categoriei profesionale din care face parte daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii de pensionare: a) personalul de masini care are varsta de minim 50 de ani si a realizat o vechime de cel putin 20 de ani in profesiile prevazute la Art.10; b) personalul de punte care are varsta de minim 50 de ani si a realizat o vechime de cel putin 25 de ani in profesiile prevazute la Art.10;
Art 10.
Ierarhia functiilor in cadrul echipajului navei este:
1. Pentru nave maritime: a)comandant; b) ofiter punte secund; c) sef mechanic d) ofiter mecanic second e) ofiteri punte f) ofiteri mecanici g) alti ofiteri h) personal cu certificate de capacitate.

...ceva asemanator am gasit pentru aeronave (nu e cazul meu)
Re: pensie speciala pentru personal navigant maritim
Scris de: la pensie la data: 10/16/2013 4:53am
In prezent dreptul la pensie pentru personalul naval atat cel civil cat si cel militar este asigurat prin sistemul public de pensii prin prevederile legii pensiilor 263/2010.
Reducerea varstei de pensionare pentru stagiile lucrate in conditii speciale se face conform art 55 alin (1) litera b) din legea pensiilor 263/2010.