Subiect "trecere de la pensia de invaliditate la cea de limita de varsta" Deschis de Dora G la data: 11/21/2008 1:37pm
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
trecere de la pensia de invaliditate la cea de limita de varsta
Scris de: Dora G la data: 11/21/2008 1:37pm
Gen:
Data nasterii:1955
Stagiul de cotizare:18 ani
Alte date:persoana cu handicap grav
Intrebare: Conform leg 19/2000 art 47 ,am solicitat comisiei de expertiza medicala ,trecerea de la pensia de invaliditate la cea de limita de varsta dar presedinta comisiei imi solicita un document de la Casa de Pensii din care sa reiasa ca am lucrat in conditii de handicap.Problema este ca nu exista astfel de document solicitat de cineva pana in prezent .Ce pot face in aceasta situatie ,mentionez ca handicapul il am din copilarie ,dovada sunt actele medicale depuse la comisie .
Va rog sa-mi spuneti cum sa procedez in acest caz .
Multumesc anticipat !
Re: trecere de la pensia de invaliditate la cea de limita de varsta
Scris de: la pensie la data: 11/22/2008 3:14pm
Conform anexei 3 la legea 19/2000 si a datei de nastere dv. aveti dreptul la pensie la limita de varsta, fara reducerea pentru handicap preexistent, in anul 2015 la varsta standard de pensionare de 60 ani si stagiul complet de cotizare de 30 ani. Calculul l-am facut cu programul „ Varsta de iesire la pensie” de pe site-ul nostru.
Aveti dreptul la reducerea stagiului de cotizare si a varstei standard de pensionare cu 15 ani daca ati lucrat minim 10 ani cu handicap grav preexistent.