Subiect "Salariat in comunitatea europeana" Deschis de VIOREL CIUNA la data: 05/12/2009 6:07am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
Salariat in comunitatea europeana
Scris de: VIOREL CIUNA la data: 05/12/2009 6:07am
Gen: M
Data nasterii: 04.12.49
Stagiul de cotizare: 35 ani cotizate in Romania fara a include stagiul militar si facultatea
Alte date: Lucrez ca salariat in Polonia cu contract de munca permanent si cu plata tuturor asigurarilor sociale
Intrebare: Daca ma pensionez acum anticipat in Romania, pot sa adaug la calculul final al pensiei de varsta perioada ce o voi mai lucra intr-o tara europeana dat fiind faptul ca nu lucrez in Romania?
Re: Salariat in comunitatea europeana
Scris de: la pensie la data: 05/12/2009 11:19am
Conform anexei 3 la legea 19/2000 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie la limita de varsta in 04 noiembrie 2014 la varsta standard de pensionare de 64 ani si 11 luni si stagiul complet de cotizare de 34 ani si 10 luni. Calculul l-am facut cu programul „ Varsta de iesire la pensie” de pe site-ul nostru.
Sunt mai multe aspecte si anume:
1. Legea pensiilor 19/2000 prevede ca pe perioada pensiei anticipate (sau anticipate partiale ) nu puteti cumula pensia cu salariul obtinut lucrand cu contract de munca, neprecizand daca lucrati in Romania sau in alta tara. In cazul cand lucrati cu contract de munca trebuie sa comunicati Casei de Pensii pentru ca aceasta sa suspende pensia. Neanuntarea Casei de Pensii constituie contraventie.