Subiect "pensie anticipata" Deschis de zidarita mihai la data: 01/25/2010 4:38am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
pensie anticipata
Scris de: zidarita mihai la data: 01/25/2010 4:38am
Gen:masculin
Data nasterii:19.01.1950
Stagiul de cotizare:31 ani si 6 luni
Alte date: Sunt inginer silvic, am lucrat 26 ani si 6 luni in grupa aII-a de munca (3,5 ani vechime) si 1 an si 6 luni am beneficiat de ajutor de somaj.
Intrebare: Pot iesi anticipat la pensie conform datelor prezentate?
Re: pensie anticipata
Scris de: la pensie la data: 01/26/2010 5:03am
Datele prezentate de dv contin multe neclaritati si ne obliga sa facem multe presupuneri si deci este posibil ca si raspunsul sa contina inexactitati.
Conform anexei 3 la legea 19/2000 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie la limita de varsta, fara reducerea varstei de pensionare pentru stagiul in gr de munca, in 19 ianuarie 2015 la varsta standard de pensionare de 65 ani si stagiul complet de cotizare de 35 ani. Calculul l-am facut cu programul „ Varsta de iesire la pensie” de pe site-ul nostru.
Grupa II a fost prevazuta in legea 3/1977 in vigoare pana in 1 aprilie 2001 iar dupa aceasta data s-a numit conditii deosebite.
Deci este posibil ca stagiul dv de gr II sa nu fie in totalitate inainte de 1 aprilie 2001 si deci este partial in gr II si partial in conditii deosebite
Pentru stagiul in gr II vi se acorda un spor de vechime de 3 luni pentru fiecare an complet in aceasta grupa, care se adauga la stagiu de cotizare. Avand in vedere cele de mai sus ramane sa calculati dv acest spor si probabil l-ati calculat avand in vedere vechimea pe care ati trecut-o in paranteza si care corespunde unui stagiu in gr II de 14 ani