Subiect "pensie partial anticipata - drept de munca" Deschis de Dima Diana la data: 08/25/2010 5:17am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
pensie partial anticipata - drept de munca
Scris de: Dima Diana la data: 08/25/2010 5:17am
Gen: Feminin
Data nasterii: 30-05-1954
Stagiul de cotizare: 32 ani
Alte date:
Intrebare: sunt deja pensionara anticipata partial de 1 an , in acest timp am lucrat si ca persoana fizica autorizata.Astazi am fost la casa de pensii si am inteles ca nu se poate lucra si ca persoana fizica autorizata si avand pensie partial anticipata. ceea ce vreau sa intreb este dacaeste adevarat, se poate sa am si pensie partial anticipata si sa si lucrez ca persoana fizica autorizata? , multumesc
Re:calcul pensie
Scris de: adalbert szabo la data: 08/25/2010 9:46am
Gen:m
Data nasterii:1949
Stagiul de cotizare:44 ani 1l una 1 zi
Alte date:gr II 12 ani 6 luni 20 zile
Intrebare: am introdus datele mele de pe CM in programul de calculare a pensiei, dar im lipseste ultimul an ne avind copie de pe ultima foaie a CM si nici fisa fiscala pe acest an 2009. Ce pot sa fac sa pot finaliza verificarea calculari pensiei ce mi-a fost comunicat prin decizie
Re: pensie partial anticipata - drept de munca
Scris de: la pensie la data: 08/26/2010 3:05am
Pentru Dima Diana
Aceasta problema este controversata deoarece prevederile legale nu sunt clare .
Pozitia noastra in aceasta privinta este urmatoarea :
Actuala lege a pensiilor la art 92 alin (1) litera b prevede ca:
Art. 92 (1) Plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care:
b) beneficiarul unei pensii anticipate sau al unei pensii anticipate partiale se regaseste in una dintre situatiile prevazute la art. 5 alin. (1) pct. I si II;
Persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati independente se incadreaza in art 5 alin (1) litera d si in consecinta nu trebuie sa le fie suspendata pensia.