Subiect "pensie de urmas lamurire" Deschis de szakacs la data: 02/10/2014 1:40pm
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
pensie de urmas lamurire
Scris de: szakacs la data: 02/10/2014 1:40pm
Gen:masculin
Data nasterii:
Stagiul de cotizare:
Alte date:
Intrebare:
buna ziua! As avea o intrebare. Eu sunt nascuta la 4 aprilie 1954. Am fost casnica. Sotul meu nascut la 6 feb 1943 a decedat in anul 2002. In momentul decesului era pensionat de boala. Eu am primit pensie de urmas ( calculata din aceea pensie de boala). Acum eu implinesc 60 ani. Doresc sa stiu daca se poate recalcula pensia sotului...sa aiba el limita de varsta si din ea sa primesc eu de urmas, sau raman la pensia pe care o am acum.
Re: pensie de urmas lamurire
Scris de: la pensie la data: 02/11/2014 1:01pm
Nu ati precizat cand ati primit pensie de urmas dupa data de nastere legea pensiilor prevede ca trebuia sa o primiti in 4 ianuarie 2014.
Pensia dv de urmas nu se recalculeaza deoarece art 89 alin (1) litera b) din legea pensiilor 263/2013 prevede ca pensia de urmas in cazul in care sustinatorul (sotul dv) a decedat inainte de varsta standard de pensionare (62 ani si 8 luni) se calculeaza in procent de 50 % din pensia de invaliditate de gr I de care sotul dv ar fi beneficiat la data decesului.
Re: pensie de urmas lamurire
Scris de: szakacs la data: 02/16/2014 6:02am
Gen:
Data nasterii:
Stagiul de cotizare:
Alte date:
Intrebare:
Eu dupa ce a decedat sotul am primit pensie de urmas din 2002( pe caz de boala.am avut probleme de sanatate, nu aveam venit si fiind si eu bolnava, am mers la comisie, si mi s-a acordat pensie, ca procent din ce avea sotul meu- pensia de boala).
Ultima data de la comisie am primit definitiv pe expertiza pentru mine.
Inteleg ca daca sotul meu a iesit la pensie, atunci inainte de a implini 62 ani si 8 luni pe caz de boala, nu i se mai poate recalcula lui pensia de limita de varsta.
Re: pensie de urmas lamurire
Scris de: la pensie la data: 02/18/2014 2:39am
Asa cum am precizat anterior pensia dv de urmas nu se recalculeaza.
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1